Szellemtan

Szellemi tanítások és közlések,szellemtan fogalma

A Reinkarnáció

Mit is mondott Jézus?

„Ha valaki nem születik víztől és lélektől" - vagy „vízből és lélekből". Ezek a szavak: „Ha valaki nem születik víztől és lélektől" - vagy „vízből és lélekből"- ezt jelentik: „Ha valaki nem születik újra testben és lélekben".(A test 70%.-a víz, így eszerint testben kell újraszületni.)

Ezt a magyarázatot igazolják különben emezek a szavak is: „Ami testtől született, test az, ami lélektől született, lélek az". Jézus itt világosan megkülönbözteti a lelket a testtől. „Ami testtől született, test az" - ez világosan azt jelenti, hogy testből egyedül csak test születhetik és hogy a szellem független a testtől. „A szél ahová akar fúni , fú és annak zúgását hallod , de nem tudod , honnét jő , és hová megyen " . - Itt szél alatt Isten szellemét kell érteni, amely életet visz annak, akinek akar; vagy pedig az emberszellemét , s ez utóbbi felfogás szerint ez a kifejezés: „nem tudod, honnét jő, és hová megyen" - azt jelenti, hogy az ember nem tudja, sem azt, hogy ki volt, sem azt, hogy ki lesz a szelleme. Ha a szellem vagy lélek együtt születnék a testtel, akkor tudnánk, honnan jött, mert hiszen ismernénk a kezdetét.Bármelyik esetet veszük is, a fenti mondat a reinkarnáció elvének, azaz az egymásra következő életek elvének szentesítése."

A szellemek a térben csoportokat, vagy családokat alkotnak, amelyeket előszeretet, rokonszenv és a hajlamok hasonlósága egyesít. Ezek a szellemek örülvén az együttlétnek, a reinkarnáció csak pillanatnyira választja el őket egymástól, mert a bolyongás után egymást ismét feltalálják, mint jó barátok egy-egy utazás után.Sőt a testet öltésbe is követik egymást, ahol néha egy családban, vagy egy körben egyesülnek, együtt dolgozván kölcsönös haladásukon.Ha egyikük testben van, a többi meg nem, azért nem kevésbé vannak összekapcsolva gondolataik lattal; azok, akik szabadok, őrködnek azok fölött, akik a test rabságában vannak. Az előhaladottabbak igyekeznek a hátra maradottakat elősegíteni. Minden földi élet után egy-egy lépést tettek a tökéletesedés útján, mindig kevésbé és kevésbé vonzatva az anyag által. Egymás iránti szeretetük élénkebb lesz már azáltal is, hogy tisztultabb, és sem az önzés, sem a szenvedélyek felhői nem zavarják.

Lássuk most a reinkarnációt tagadó tannak a következményeit:

Ez a tan szükségképpen semmisnek nyilvánítja a léleknek megelőző létezését; a lélek ugyanabban az időben lévén megteremtve mint a test, nem létezik köztük semmiféle megelőző kapocs, egymás előtt teljesen idegenek.A reinkarnáció elve szerint az ősök és utódok ismerhették egymást, élhettek egymással, szerethették egymást, hogy későbben újból találkozzanak vonzalmi kötelékeik összetűzésére. Így áll a dolog, ha a múltat tekintjük. A jövőt illetőleg a reinkarnációt tagadó alapelv értelmében a lelkek sorsa visszavonhatatlanul meg van állapítva a földi élet után. A sorsnak végleges megállapítása magában foglalja minden további haladás megszűnését, mert ha valami haladásról lehet szó, megszűnik a végleges sors fogalma. Aszerint, amint a lelkek jól vagy rosszul éltek, közvetlenül a boldogság tartózkodó helyére mennek, vagy pedig az örökös pokolba. A reinkarnáció elve szerint örökös kölcsönösség létezik a testben levők és a testnélküliek között, s onnét ered a szeretet kötelékeinek összetartása.

Összegezve az eddigieket, az ember síron túli életét illetőleg négy alternatíva áll előttünk:1. Megsemmisülés a materializmus tanítása szerint.2. Elenyészés a mindenségiben a pantheizmus szerint.3. Egyéni fönnmaradás végérvényesen megállapított sorssal az egyház tanítása szerint.4. Egyéni fönnmaradás végtelen előhaladással a spiritizmus szerint.

Tagadhatatlan, hogy a földi emberek üdvözítése egy életen belül távolról sem valósul meg. Eszerint tömegesen elkárhoznánk? Vagy megsemmisíttetnénk? Csupa kizárható következtetés, mert az összes kinyilatkoztatás ugyanarról az egyetemes világethoszról szól: Isten személyválogatás nélkül szeret, és "mindeneket magához vonz". De ehhez elébb be kell tölteni Jézus parancsát: "Legyetek tökéletesek, mert a ti Mennyei Atyátok is tökéletes!" (Mt. 5,48.) Ebben áll számunkra az evolúció. A Szentírás számtalan helyen és formában igazolja a többszöri életet, de e bizonyítékok többnyire közvetettek és ráutalók. Az elfogadáshoz tehát egyrészt érett tudatra, másrészt vallási dogmáktól szabad lelkületre van szükség, s akinél e kettő valamelyike hiányzik, az valóban nem találja kellőképp bizonyítottnak, még akkor sem, ha az ige - úgymond - önmagáért beszél. "Legyetek tökéletesek!" - mondotta Jézus. Tehát hivatásunk a fejlődés, és ez a mi visszatéréseink elvi oka. Itt kell bejárni a fejlődési pálya olykor poklokkal felérő szakaszait, s mindaddig így lesz, amíg énünk egoista és anyagias, amíg durva bűnökre vagyunk képesek. Ez pedig a gyakorlati ok. Csak egy gyógyult lélek emelkedhet magasabb szellemi régiókba. Isten igazságos! Miként jöhetnek akkor háborúk, fogságok és csapások egész társadalmakra (gyermekekre is!) a megelőző nemzedékek bűnei miatt? Tény azonban, hogy a bűnök generációkon át ismétlődnek! - hiszen általában igaz, hogy "az alma nem esik messze a fájától". Péter apostol erről ezt mondja: "Atyáitok bálványain voltak szemeitek ... Nemde a ti atyáitok módjára fertéztetitek meg magatokat, az ő utálatosságaik szerint..." (II.Pét. 3,9.) Már kezdetben kihirdette Izraelnek az Úr: "megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad - és negyedíziglen. (II.Móz. 20,5.) Tudvalévő, hogy lehetséges újraszületni már a harmadik- vagy a negyedik generációban is. Amikor jön az eszméltető balsors, az ember hajlamos bűnbakot keresni, s gyakran az ősökre mutogat. Ezékiellel üzeni az így lázadozóknak az Úr: "Mi dolog, hogy ezt a közbeszédet szokták mondani Izrael földjén: 'Az atyák ették meg az egrest, és a fiak foga vásott meg bele?' Élek én, - ezt mondja az Úr Isten...Amely lélek vétkezik, annak kell meghalnia: a fiú ne viselje az apja vétkét, az igazon legyen az ő igazsága és a gonoszon az ő gonoszsága."(18, 2-4 és 20.) Ugyanezt állította Jeremiás próféta is: "Azt mondják: az atyák ették meg az egrest, és a fiak foga vásott bele. Sőt, inkább ki-ki a maga gonoszságáért hal meg: Minden embernek, aki megeszi az egrest, tulajdon foga vásik bele." (Jer. 31,29-30.) A fiak szinte ugyanazokban vétkesek ma, amiben tegnap az atyák! Miként egy misztikus mondotta: "Önmagunk ősei vagyunk". Ha ezt nem vesszük számításba, akkor Ezékiel, Jeremiás és a többi próféta szava üres locsogás. Tehát ki-ki önmagáért felel, ennél fogva önmagát okolhatja bajaiért. (Noha a rendszer sokkal finomabban működik, mert az Úr kijelenti: Enyém a bosszúállás!" (vagyis ti azzal ne törődjetek!), másfelől: "féltőn szerető", sok mindent elenged, megbocsát és gyakran ad haladékot. Erre a csodálatos égi rendre Pál apostol ekként világít rá:"... amikor ítéltetünk, az Úrtól taníttatunk." (I.Kor. 11,32.) vagyis ami a tetteinkért kijár, azt odafent a javunkra akarják fordítani.

Az ember gyakran reklamál: "Mi az oka, hogy a gonoszok élnek, vénséget érnek, sőt még meg is gyarapodnak?" - kesereg Jób (21,7.); "Miért szerencsés a bűnösök sorsa? Miért boldogulnak mind, akik csalárdul élnek?" - lázadozik Jeremiás. (12,1.) Még ők is! <br />Bizony, a nyomorúságba került és a fájdalmakat elszenvedő ember feljajdul, ami érthető, s hogyha mások miatt, gyermekéért, családjáért, népéért, hazájáért teszi, akkor az ő indulata mondhatni: nemes, - de a karma és a kegyelem közvetítői jól tudják, mit, miért, - nekünk pedig csak ritkán adatik meg a felismerés. Kibontakozásunk és visszatérésünk az Abszolútumba igen hosszú evolúciós folyamat. Mindvégig érvényben van eközben a szabad akarat, - és mert sokáig tévelygünk, megkapjuk cserébe a rossz döntések és a hibás magatartásaink következményeit. Vagyis azt aratjuk, amit vetettünk. "Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják, hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek." - tanítja Péter apostol. (II.Pét. 3,9.) A visszafizetés módjáról nemcsak igazság szerint, hanem bölcs pedagógiával is gondoskodik : "Én ölök és én elevenítek, én sebesítek, és én gyógyítok..." (V.Móz. 32,39.) "Aki igazságtalanságot vet, szerencsétlenséget arat." - hangzik a Példabeszédekben (22,8.); "Istentelenséget szántottatok, álnokságot arattatok." - figyelmeztet Hóseás. (10,13.) Jézus is sokszor utalt a törvényre ekként: "Amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek néktek, sőt ráadást adnak, akik halljátok." (Mk. 4,24.) A forgószínpad sohasem áll le! A Gondviselés a reinkarnáción keresztül rendezi számláinkat, és e rendezéshez gyakran egy az előzővel ellenkező élethelyzetet teremt. Efféle fordulatokról értesít - virágnyelven - egy másik próféta:  Hiszen mindentudó Isten az Úr, és a tetteket Ő méri le. A hősök íja összetörik, - és az elesettek erőt öveznek fel. A jóllakottak elszegődnek kenyérért, - de akik éheznek, ünnepelnek. Hetet szül, aki meddő volt, - és gyászol, akinek sok fia volt. [mert] az Úr megöl és megelevenít, sírba visz, és felhoz onnét. Az Úr tesz szegénnyé és gazdaggá, ő aláz meg és magasztal fel... (I.Sám. 2,3-6.) Milyen egyértelmű utalások ezek az isteni igazságszolgáltatás módjára! És hogy összecseng a Prédikátorok könyvében olvashatókkal is! „Meg van az is szabva, mi lesz az emberből, és így nem szállhat perbe azzal, aki hatalmasabb nála....Vajon ki tudja, mi válik javára életében az embernek? Ezért nem szállhat perbe az ember azzal, aki fölötte áll." (6,10 és 12.)

Sorsainkat önmagunk determináljuk, - de azokban gondos kezek mindig a javunkat munkálják. Ézsaiás által napnál világosabban hangzik Isten üzenete: "Életre kelnek halottaid, föltámadnak a holttestek! Serkenjetek föl és énekeljetek, akik a porban lakoztok..., mert a föld visszaadja az árnyakat." (Ézs. 26,19.) "Távol legyen Istentől a gonoszság, és a Mindenhatótól az álnokság! Sőt, inkább, amint cselekszik az ember, úgy fizet neki, és ki-ki az ő útja szerint találja meg, amit keres" - állítja Jób. De mondhatná-e, ha nem ismerné az okkult összefüggéseket? Jób és társai tisztában vannak a "fizetség" mikéntjével. "Ha valaki fogságba visz mást, ő is fogságba megy, ha valaki karddal öl, karddal kell megöletnie." (Jel.13,10.) Csupa üres szófia, - ha nincs újbóli élet. Hiszen tények tömege bizonyítja: nem mindig hal meg a gyilkos fegyver által, és nem megy fogságra az, aki mást odahurcolt. Vagyis elmarad a konkrét és a kifejezetten földi élethez szabott következmény. Még Jeremiás próféta is panaszolja: "Miért szerencsés a búnősök sorsa? Miért boldogulnak mind, akik csalárdul élnek?" (12,1.) Jób hasonlóképp: "Mi a oka, hogy a gonoszok élnek, vénséget érnek, sőt, még meg is gyarapodnak?" (21,7.)De "Isten malmai lassan őrölnek". Kötelező feltételezni egy másik életet, amelyben az okozat utótér, s az elhajított bumeráng megtalálja gazdáját.- Nem úgy van! - érvelnek a keresztény papok - erre való a túlvilági bűnhődés, sőt az "örök kárhozat." Csakhogy ez távol áll az isteni jóságtól, igazságosságtól és értelemtől.„Féltőn szerető Isten vagyok, aki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban harmad- és negyedíziglen." (II.Móz.20,50.)Nos, mivel önmagunk ősei is vagyunk, a büntetés is bekövetkezhet rajtunk itt a földön. Keresztelő János "Illésként eljött, de nem ismerték fel őt." - mondja Jézus. (Mt.11,11.) Még Istennek e hatalmas küldötte sem mentesült a törvény alól; mert mint ismeretes, Heródes lefejeztette őt, hiszen valaha Illésként ő is kivégeztette Baál isten papjait. ("Aki embervért ont...")

Be kell látnunk: reinkarnáció nélkül a földi élet igazságtalan sorscsapásokkal és eseményekkel lenne teli.- És ha ez a javítási és javulási lehetőség nincs, akkor a "bűnös" emberiség tömegesen és örökre elkárhozhatnék.Fentiekből következőleg: nincs az életben semmiféle "balszerencse" vagy "véletlen", mert ami van, az egy bámulatos Rend, amit jóindulatú "kezek" az érdekünkben alkalmaznak."Ez volt az újra-születés.

És most nézzük az újjá-születést:"Nekünk a Szellemet kell önmagunkban szabaddá kell tennünk, amiről sok keresztény mit sem tud. Ezért kérdezi a korinthusi gyülekezet tagjaitól Pál apostol: "Nem tudjátok-é, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten lelke lakozik bennetek?" (1.3,16.)Ugyanezt tanítja a tantrista bölcs is: „A szellemet ragadd meg, a szent kincset, léted legnagyobb gazdagságát!" Ebben áll az újjászületés.<br />A földi ember még távolról sem azonos igazi önmagával. De nem azt tanácsolták már az ókori görög bölcsek és Delphoi jósdája is, hogy „ismerd meg önmagad"? Igen, ismerd fel részben a mostani hibáidat, gyengéidet, fogyatékosságaidat, de tudj potenciális lehetőségeidről és szédítő perspektívádról is! Vagyis a "végtelennel mérd magad". Mert a mi igazi valónk és Lényegünk a Szellem (Pneuma), amely a legtöbb emberben még egy eltemetett, immanens létező. S hogyha már éledezik is, akkor sem mondhatjuk, hogy egészen ő a "Kocsihajtó", vagy mint Johannes Greber nevezi: a „Mozdonyvezető". Számtalan példát hozhatnánk fel e főbenjáró változás aláhúzásra, de van még itt valami, amiről nem szabad megfeledkeznünk: a fenti gyökeres átalakulást az isteni Kegyelem mozdítja elő. „Azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett." (Lk.19,10.) - mondja magáról Jézus, és feláldozta önmagát, hogy ez a csoda létrejöhessen. Ezért amikor valakiben az újjászületés vagy a „belső szakadás" bekövetkezik, akkor őbenne világra eszmél az isteni Lényeg és mindenekfölött az őt kimondhatatlanul szerető Isten megbocsátó mosolyát érzi önmagán. A szabadulás, a metamorfózis érdekében Krisztus segített neki (és mindenkinek) levéve róla azokat a bűnöket, amelyek az ő Szelleme kiszabadulását lehetetlenné tették.

Az elmondottak tükrében tisztán látható, milyen egyetlen és széttéphetetlen láncot alkot a két fogalom: újra-születés és újjá-születés. Az előbbiek szükségek az utóbbihoz.A lélekvándorlásról alkotott néhány nézet és magyarázat őszintén szólva abszurd. Azok, akik ezekkel a magyarázatokkal találkoznak, érthető módon hitetlenkedők a reinkarnáció egész fogalmával szemben. Éppen ezért e fogalom pontos megmagyarázása és megértése nagyon fontos mindazok számára, akik a teremtés igazságát keresik.Az emberi szellemnek többször kell visszatérnie a Földre és megtestesülnie, mindaddig, míg el nem éri a szellemi érettségnek és belső tisztaságnak azt a fokát, ami révén végleg elfordul a Föld befolyásolási körétől és folytatja emelkedését a fényes Magasságok felé." (Herbert Vollmann: Egy kapu kinyílik) Itt is világossá válik,hogy nem tereli el az ember figyelmét az Istennek való elszámolásról, Jézusról, a hitről,stb."

Jön majd egy korszakváltás (nevezzük ítéletnapnak,hiszen Isten is húzott egy határvonalat), ahol már nem lesz lehetőség a javulásra. Jézus óta van lehetőségünk megtérni, (durván 2000 éve -ezért is vannak az újraszületések-) persze szabad akarattal,aki eddig ezzel nem élt,az majd csúnyán megüti a bokáját. (És lesz jajgatás,fogcsikorgatás) Én nem hiszek az örök pokolba,de egy olyan helyben igen(7. Napkör), ahol nagyon sokáig (X millió évig) fog szenvedni a lélek, mivel nem ölthet testet,ami számára egy kegyelmi ajándék lenne.Valamint egy másik nagyon megfontolandó mondat: "Még sok mondanivalóm van hozzátok,de most el nem hordozhatjátok." (Vagyis szellemileg nem elég érettek arra,hogy megértsék)A Biblia nem tér ki minden igazságra. Ezt a következőkre alapozom: Az igazságok minden időben az ember szellemi érettségének megfelelően jelennek meg. A teljes igazságnak tehát csak egy része az, amit az ember felfogni képes. A részigazság megjelenítésének módja szintén az ember érettségétől és befogadóképességétől függ. Jézus csak azokról az igazságokról beszélt, amikre az akkor élő embereknek szükségük volt; amik elengedhetetlenek voltak a szellemi fejlődésükhöz. Jézus nem tanította meg az akkori embereknek mindazt, amit az ember megtudhat,vagy amit Ő tudot."Mert rész szerint van bennünk az ismeret...."(Kor.I. 13.9.)Vagyis ez csak egy töredéke az ismereteknek.Azért sem beszélt olyan sokat Jézus a reinkarnációról,mivel az abban a korban elterjedt hit volt. Ha ez nem lett volna helyes,Jézus bizonyára felhívta volna erre a figyelmet,de sehol nem mondja,hogy a lélek nem születhet újra egy testben.És pár Biblia idézet a reinkarnációra:"Mert kérdezd meg csak az azelőtti nemzedéket, és készülj csak fel az ő atyáikról való tudakozódásra! Mert mi csak tegnapiak vagyunk és semmit nem tudunk, mert a mi napjaink csak árnyék e földön." (Jób 8,9)"Kinek mondanak engem az emberek?" Ők pedig felelének: Némelyek Keresztelő Jánosnak, mások Illésnek, némelyek pedig Jeremiásnak, vagy egynek a próféták közül." (Mt. 16,13-14.) Jézus kérdése és a kapott válasz elképzelhetetlen ott, ahol a reinkarnációban, s ezen belül a próféták visszatérésében nem hisznek. Az egész társadalom érintve van ebben, beleértve a királyi udvart is. "Meghallá pedig Heródes...amik ő általa történtek- és zavarban volt, mivelhogy némelyek azt mondták, hogy János támadt fel a halálból; némelyek pedig, hogy Illés jelent meg; mások meg, hogy a régi próféták közül támadt fel valamelyik." (Luk. 9,7.) Hasonló találgatás tapasztalható Keresztelő János felől. A tanítványok kérdik Jézustól:Miért mondják tehát az írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljőnie? Jézus pedig felelvén mondá nékik: "Illés, bizony, eljő előbb, és mindent helyreállít. De mondom néktek: Illés immár eljött, és nem ismerék meg őt, ... Ekkor megértették a tanítványok, hogy Keresztelő Jánosról szóla nékik." (Mt. 17,10-13.) Erre a misztériumra Jézus más esetben is utalt: "Bizony mondom néktek: az asszonyoktól születettek között nem támadott nagyobb Keresztelő Jánosnál..., ha be akarjátok venni: Illés ő, aki eljövendő vala." (Mt. 11,11. és 14.) Lényünk lényege már odaát létezett. Különben miként mondaná az Úr Jeremiásnak: "Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, már ismertelek,... prófétának rendeltelek a népek közé" (Jer. 1,5.) <br />De ne gondoljuk, hogy csak a próféták a kivételezettek! Hiszen ők éppen az "elveszett bárányok" után küldettek, mert inkább a "bűnösöknek" van szükségük az új testetöltésekre. "Mester, ki vétkezett, ez-é vagy ennek szülei, hogy vakon született?" (Ján 9,1-2.) Hogyan születhet valaki a saját vétke miatt vakon (vagy nyomoréknak)? Csakis az esetben, ha már korábban itt járt. - Hogyha már élt itt, vétkezhetett. A tanítványok ennek tudatában érdeklődtek. Hiszen: "Ki miben vétkezik, abban bűnhődik. "Amit vet az ember, azt is aratja. (Gal. 6,7.) A Bölcsességek könyvében valaki így dicsekszik. "Mivel jó voltam, jutottam tiszta testhez". (8,20.) Habár sokféle okból adódhat ez másképp, de most számunkra a visszatérésre utaló példa a fontos.Ezékiel ezt prófétálta: "Ki-ki vétke miatt... útjok szerint cselekszem velük, ítéletük szerint ítélem meg őket ". (7,16 és 27.) Amiként meg van írva, hogy "Ne ölj!" , mert "aki fegyverrel öl, fegyver által vész el." A reinkarnációról nem tudva, mindez csupa cáfolható és üres fenyegetés lenne.

A dogmatikus felfogás csak egyetlen földi életet ismer. Nézzük meg mi következik ebből, ha ezt a felfogást egyesek abszolút dogmának - igazságnak fogadnák, vagy fogadják el!1. Isten minden embert akkor teremtett meg, amikor az a Földön megszületik. Az egyiket jónak, a másikat rossznak teremtette, az egyiket a kőkorszakba, a másikat Jézus közvetlen tanítványának, pl. Jánosnak, az egyiket szegénynek és tudatlannak, a másikat kiváló elmének, gazdagnak.

Kérdezhetnénk: Miért teremtette Isten az embert különböző tulajdonságokkal és különböző körülmények közé és ugyanakkor hogyan várhatná el, hogy minden ember egyetlen földi élet alatt beteljesítse a krisztusi parancsot: az Atyához hasonló tökéletességet? (Mt 5: 48) - Hiszen erre nem létezik egyetlen analógia sem ezen a Földön. Erre csak Jézus volt képes, de Ő eredetileg is bűntelen volt. Így jogosan mondhatnák egyesek: A biblia képtelenségek gyűjteménye, tehát nem lehet valóság alapja!

2. A fenti elképzelés így egy igazságtalan és kényúr Isten képét idézi fel az emberben, ami pedig teljesen ellentétben áll a Szentírás szellemével. Ha Isten igazságtalan, úgy a biblia szerinti Isten a valóságban nem is létezhet - vélekedhetnek egyesek - ezért csak a materialista felfogás fedheti a valóságot. Az egyetlen testet öltés eszméje amellett szólna, hogy a testi halál után a szellem is megszűnik, vagyis a szellemi funkciók is anyagi természetűek, ahogy ezt a materialista felfogás állítja. Ezzel szemben az egyéni tudat emlékezése előző életeire, amit számos egyénnél megfigyeltek a regressziós hipnózis módszerével, vagy más módon, nemcsak a szellem, az Én-tudat folytonosságát és halhatatlanságát bizonyítja, hanem sokszor a régi bűnök és a jelenlegi lelki- vagy testi zavarok (betegségek) oki kapcsolatára is fényt derít (reinkarnációs terápia).

3. Az ember Felsőbbrendű Énje a szellemi magja, aki testet ölt a reinkarnációs ciklusokban. Ha van testet öltés, lennie kell újra testet öltésnek is. Keresztelő János - Jézus állítása szerint Illés, ahogy azt a próféták megjövendölték. Ő, János ugyan ezt tagadja - nem emlékezik rá, de Jézus szava perdöntő ebben a kérdésben - Mt 11: 14-15. Így a reinkarnáció tagadása nemcsak Jézus messiási mivoltát, de az egész ÚSZ-i Szentírás hitelességét is megkérdőjelezi a zsidók szemében. A prófécia szerint ui. hogyan jöhetett volna vissza újra Illés, ha nincs reinkarnáció? Ez tehát feltételezi azt, hogy a Szentírás eleve ismert dolognak tételezi fel a R ismeretét, amit nem is tart szükségesnek külön magyarázni.

4. Jézus a béna meggyógyításakor utalt arra, hogy betegsége (az előző életek valamelyikében elkövetett) bűnök következménye: „Fiam, megbocsáttattak a bűneid" (Mk 2: 5). „Az Emberfiának van hatalma a bűnöket megbocsátani a földön" (Mk 2: 10). Ez pedig amellett szól, hogy jelenlegi életünk (sorsunk) nagyrészt előző életeink tetteinek következménye (Abdiás 15), amelyek emléke már a tudatalatti rétegekbe szorult. Így nem magyarázható csupán egyetlen földi élet lehetőségével. Erre mutat a tanítványok kérdése is a vakon született ember esetében: Ki vétkezett, ő vagy a szülei, hogy vakon született? (Jn 9 : 2). Ez a kérdés értelmetlen lenne az újraszületés tagadásával: Hogyan vétkezhetett valaki még megszületése előtt, amit Isten vakon születéssel büntetett?

5. A karmikus adósság fogalma alatt az előző életekből származó fel nem oldott bűnök következményeit érthetjük. A karma elve a magasabb élet funkciókkal kapcsolatos olyan önszabályozó elv, amely az élet visszacsatolási elvén alapul - lényegében biofeedback. Ebből adódóan jelenlegi képességeinkre, sorsunkra előző tetteink is kihatással vannak, amelyekre azonban már legtöbbször nem is emlékezünk. „Amíg az ég és a föld el nem múlik egy ióta vagy egy vessző sem vész el a törvényből, míg be nem teljesedik."- mondja Jézus. (Mt 5: 17-18; Mt 5: 25-26). A törvény = az Élet törvénye. Csak a R és a karma elv ismeretében tudjuk értelmezni Krisztus szavait. A R és a karma fogalmára, valamint az egyéniség és személyiség viszonyára jól rávilágít Illés és Keresztelő János bibliai példája: Illés és Ker. János ugyanaz az egyéniség, de két különböző személyiség. Az ember szellemi szintjét Felsőbbrendű Énjének tudati szintje határozza meg. Keresztelő János példájából általánosítva a következőkre gondolhatunk:  A Törvény karmikus beteljesülését láthatjuk Illés és Keresztelő János bibliai példáján. Nem zárhatjuk ki, hogy K. János fejvétele a karmikus következménye volt annak, hogy Ő Illés személyében 450 Baál papot ölt meg. (1Kir 18-20-). A mózesi törvények érvényesültek.  K. János példája azt is mutatja, hogy az egyéniség szellemi szintjét nem mindig lehet megítélni a személyisége alapján, mert az nem tükrözi hűen a szellemi fokozatot (pl. a szellemi érzékelés, megvilágosodás, csodatevő erők). János nem tett csodákat, nem voltak olyan különleges képességei, mint többeknek őelőtte, mégis Jézus kijelentése szerint a legnagyobb szellem volt a maga idejében. Ha azonban nem a személyiségét hanem János egyéniségét vesszük figyelembe, aki mint Illés sok csodát tett és halált sem látott, mert az égbe ragadtatott (2Kir 2), az ellentmondás feloldódik. Jézus nemcsak tudhatta ezt, de láthatta is János aurájából. Ez a körülmény is rámutat arra, hogy a személyiség csak egy részleges megjelenése a teljes egyéniségnek. Pontosan ugyanazok az elvek érvényesülnek, mint az élet biológiai szintjén. Ezért is szükséges megkülönböztetni a személyiség és az egyéniség fogalmát.

6. A reinkarnáció tagadásával nem lehet helyesen értelmezni a veleszületett hajlamok eredetét sem. A tulajdonságok, magatartásformák kialakításában két alapvető tényező játszik szerepet: a veleszületett hajlamok és a környezeti hatások. Veleszületett deviáns hajlam lehet pl. a bűnözésre vagy a homoszexualitásra való hajlam. Ilyen rossz hajlam csak az ember előző életeinek egy szokássá merevedett formája lehet, amitől már nehezen tud megszabadulni. Ha a társadalom „türelmes" és legalizálja a „másságot", ezzel törvényesíti az élet-idegen és rossz szokásokat, magatartásformákat és így szabad utat enged a bűn terjedésének. Egyben megfosztja a szülöttet attól, hogy felismerje törvényellenes magatartását és megpróbáljon rajta változtatni. A „másság" elismerése végső fokon minden bűnös hajlamot is legalizálhatna (Róm 1: 26-27). A katolikus egyházi nyilatkozat szerint azonban a homoszexuális ember „nem tehet arról", hogy ilyennek született. Ebből a felfogásból viszont az következik, hogy vagy Isten teremtette ilyennek az embert, vagy véletlenül alakultak így a dolgok és kizárja az egyéni felelősség kérdését.

7. Jézus azt mondja többek között: aki fegyvert fog, annak fegyver által kell elvesznie. Ha egyetlen élet van, úgy ez nem minden esetben történik meg: Következésképpen ezek nyilvánvalóan csak egy őrült és megszállott ember kijelentései lehettek: Ha pedig Jézus valótlant állított, akkor Ő nem lehetett a Krisztus sem, csak egy ember.

8. Amikor Jézus második eljöveteléről beszélt, többek között ezt mondotta: „Bizony mondom néktek, hogy el nem múlik ez a nemzedék addig, amíg mindez meg nem történik. (Mt 24: 34). Jézusnak ezt a kijelentését sem érthetjük meg csak úgy, ha Ő a nemzedék fogalmát nem a testi nemzedékre, hanem arra a szellemi nemzedékre - szellem-csoportra: az Ádám-nemzedékre értette az 1Móz 5: 1 szerint, amelyik a reinkarnációs ciklusokban még ma is itt van a Földön! Az ember lényegét ui. nem a teste, hanem Felsőbbrendű Énje, a szellemi magja képezi, aki testet ölt a reinkarnációs ciklusokban.

9. A Szentírás szerint a bűn zsoldja a halál (Róm 6: 23). Mindnyájan vétkeztünk - írja Pál. Az ellentmondás nyilvánvaló: Ha csak egy élet van, egy újszülött még nem vétkezhetett, mégis meghal(hat). Sokan gondolják úgy, hogy ők nem követtek el halálos bűnt, mégis halál vár rájuk. Isten akkor igazságtalan? Ha R és fejlődés van, ez azt jelenti, hogy a bűn megítélése is viszonylagos/időleges, mert az isteni kegyelem lehetőséget ad a bűnök/hibák megbánására és kijavítására. Egyetlen földi élet alapján nem ítélkezhetünk embertársaink felett, hiszen mindenki vétkezett. Köztük vannak a szellemileg legnagyobbak is: Illés és Mózes, akik embert öltek, a házasságtörő Dávid király, vagy a farizeus Saul, aki üldözte Krisztus egyházát, míg Pál nem lett belőle. Nem tudhatjuk, hogy egy mai gyilkosból mikor lesz Isten választott embere egy következő testet öltésében. Krisztust, az Igazságot megfeszítő zsidókat sem vetette el véglegesen Isten, hiszen a biblia szerint az egész Izráel üdvözülni fog és a mennyei Jeruzsálem kapuin már fel van írva a 12 törzs neve (Jel 21). Mindez nem értelmezhető egyetlen földi élettel.

10. Az egy életben való gondolkodással kapcsolatos az örök kárhozattal való fenyegetés is. Nem képzelhető el a szerető mennyei Atyáról, hogy gyermekeit véglegesen örök kínszenvedésre küldené. Ha egy kiváló ember nem tenne ilyet vásott gyermekével, hogyan lenne ez feltételezhető a mennyei Atyáról, Aki maga az abszolút szeretet? Ha csak egyetlen földi élet lehetséges, mi lesz azokkal, akik Krisztus előtt éltek, vagy más vallásban nevelkedtek és nem ismerhették meg az evangéliumot? Ebből még azt is lehetne következtetni, hogy azok az emberek, akik nem tagjai Krisztus földi egyházának menthetetlenül elkárhoznak és az örök tűz lesz az osztályrészük. Voltak még ilyen magyarázatok is, s ha ez manapság már nem is jellemző, mégis ez következik az egyetlen földi élet lehetőségéből. Ez az elképzelés egy zsarnok Isten-képet mutat be, ami nyilvánvalóan nem létezhet. Itt is az egyes fogalmak értelmezésénél vannak a buktatók. Egy tudatlan ember el sem követheti a Szent-szellem elleni bűnt. Hiszen Jézus éppen a bűnös és tudatlan ember megváltására jött és nem a Sátán megváltására, aki ismerte és tudta az igazságot, de ennek ellenére meghazudtolta. Az eredeti szöveg sem örök kárhozatot említ, hanem eonokat, amely nem véglegesen örök, hanem egy igen hosszú, de véges időtartamot jelöl.

11. A R fogalma nélkül nem értelmezhetők Jézusnak egyes kijelentései sem. Pl.: „Ha a jobb szemed megbotránkoztat, vájd ki azt és vesd el magadtól. Ha a jobb kezed megbotránkoztat, vágd le azt és vesd el magadtól. Mert jobb neked, hogy egy vesszen el tagjaid közül, mint egész tested a gyehennára jusson". (Mt 5: 29-30). Nem tudom, ezt hogyan értelmezi a dogmatikus felfogás. R nélkül - botrány, az öncsonkítók szektája. R-val - isteni gyógymód. Vakon, csonkán, bénán születésnél a testet öltő szellem betölti a szellemi fejlődésnek ezt a krisztusi törvényét. (Makk I. példája a Contergan-perrel kapcsolatban). Idézet az Új Ember 1981 julius 5-i számából: „A világ lakosságának 10 százaléka fizikai vagy szellemi fogyatékos. 750 millióra tehető a testi és szellemi fogyatékosok száma a világon. Ebből 136 millió gyermek." Makk I. hozzáteszi: a kegyelem isteni pedagógiája így ad alkalmat a mélyre bukott szellemeknek, hogy a R. életsorozatainak segítségével, előző életeik cselekedeteinek karmikus következményeit átélhessék és a világkorszak zárásáig beérkezhessenek az Úr jobbjára, a mennyei szférákba.

12. Mindezekből egyenesen következik, hogy a reinkarnáció tagadása, amiből Isten léte és Jézus Krisztus messiási mivolta megkérdőjelezhető, csak a sátáni erőknek kedvez és feltehetően sátáni befolyás eredménye is volt a pápaság kezdeti szakában, amikor a zsinat a reinkarnációt eretnek tanná nyilvánította. Origenészt és követőit üldözte. Sajnos ez a nézet még ma is él és kifejti romboló hatásait és a keleti vallások terjedésének kedvez (önmegváltás tana, és i.t.). A R tagadása az egyszerű ember számára ezt sugallhatja: Elég csupán a földi Egyház keretei közé tartozni és az Egyház által hirdetett tanításokat elfogadni, s ez önmagában biztosítja a mennyei örök életet. Sokan nem is annyira meggyőződésből, inkább a kárhozattól való félelmükben járnak a templomi alkalmakra. Régebben gyakran fenyegették a hívőket az örök kárhozattal az egyházi emberek. A szeretet Istene azonban nem fenyeget, csupán figyelmeztetni akar a következményekre, szeretetből és aggódásból, hiszen Isten azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az Igazság ismeretére eljusson! Az isteni Akaratnak nem lehet véglegesen ellenállni. Az Ő akarata be fog teljesülni (nemcsak előre- hanem eleve-elrendelés = predestináció) de nem mindegy, hogy milyen áron jut el az ember ennek felismerésére. Sok szenvedéstől kímélhetné meg magát, ha megfogadja az isteni szót.

13. Az éles elvi ellentét a tudományos és a teológiai világfelfogás között elválasztja a világi tudományt a teológiától. (Abban azonban egyetértenek, hogy csak egyetlen földi élete lehet az embernek.) Holott ilyen különválasztás nem lenne jogos vagy indokolt, hiszen a világ egységes eredetű. A filozófia viszont olyan eszme-rendszer, amely a rész-igazságok (rész-tudományok) összefüggésében vizsgálja a világot és minden tényszerű adatot figyelembe vesz. Filozófia az összefüggések tudománya. A szellemi világfelfogás lényege: A világ és az élet szellemi eredetű és természetű. Alapja az Élet törvénye, melynek Ősforrása az abszolút Szellem - az Atya Isten. Az Élet törvénye a világban pedig a Szent-háromság Isten által nyilvánul meg, ami elvileg nem más, mint az Élet Hármas Elvének (Érző-, Rendező- és Mozgató-Elvnek) összehangolt együttműködése. A tökéletességi szinteket az összehangoltság mértékének foka határozza meg (egymás között és az Abszolút Szellem viszonylatában). A világot nem lehet megérteni az Élet törvényeinek ismerete nélkül. A Szentírás pedig az Élet könyve.

Jézus Krisztus az út, az igazság és az élet. Az Ige megértése felmagasztalja szívünkben az Igazság és az Élet Urát, Aki életét áldozta értünk, bűnösökért, hogy megismerhessük az egyedüli utat és Igazságot, amely az Atyához, a Tökéletességbe, az Élet teljességébe visz.

Állatok inkarnációja.

Kérdés:"Úgy hallottam, hogy az emberek a szellemi evolúció folyamán először kövek (tárgyak), majd növények, állatok és végül emberi formát öltöttek. Tehát a tudati fejlődés során ilyen evolúciós folyamaton mentnek át. Az állatok is képesek megint reinkarnálódni?"

Válasz: Minden szellemi szférában vannak állatok, mert végigjárják az evolúciós szintet. Minden síknak a saját gondolati rendszerinti állatok vannak, ami azt jelenti, hogy itt vannak jó és rossz gondolatok, így vannak jó és ragadozó, vérengző állatok. Egy magasabb síkon például nincsenek ragadozó tigrisek, hanem mondju,egy k mint házicica úgy viselkedik És szelíd, mint az ottani szellemi lények gondolatainak kivetülése, ugyanis ez a meghatározó.Most persze nagyon rövid leszek, és csak a lényeget mondom el. Naponta 20 ezer faj szűnik meg a földön, az állatok csoportlelkek, amelyik állatfaj megszűnik, az egy lélekként, természetszellemként, szolgálva Isten akaratát dolgozik a háttérben, de tudat nélkül. Végig kell járni a napköröket (ez hosszú történet, erre most nem térek ki), majd évmilliók (vagy milliárdok alatt) amikor a lelke átalakul teljesen visszakerül a mi mostani síkunkra,ahol tudatot kap, és testetölt első alkalommal mint emberi - szellemi-tudattal rendelkező lény.

Az emberek soha nem voltak állatok, semmi közünk a majomhoz, csak egy majomhoz hasonló testbe kerültünk, de....A szellem ereje a lélek, ez van inkarnálódva a fizikai testbe, ez kerül a halálunk után az asztrálsíkra, amit köznyelven Mennyországnak - vagy pokolnak hívunk, de röviden: szellemi szféra. A léleknek is van ereje, az az anyagiasított fluid, ami lekötődött a kőzetben, majd fejlődése során végigment a növény, majd állatvilágon, és megfelelő tapasztalás után amikor Isten Törvénye jónak látta és tisztának a lelket (ezt hívják alsó minősítési törvénynek) a fluidok felszabadultak, így a lélek is magához tért, majd tudatot kapott, és megjelent újra első alkalommal a fizikai síkon, ahova évmilliók alatt "lebukott", és megdermedt a saját energiájában, anyagot alkotva ezzel. (Kőbe árt lélek) Remélem ezzel sikerült egy kis magyarázatot adom!

3. kérdés: Együnk vagy ne együnk húst?

Válasz: Jézus azt mondta, hogy az a fontos ami kimegy a szánkon, és nem az,ami bemegy.Nagyon jó tanítás az asztali áldás, amikor megköszönöm és megáldom az ételt.Én aránylag tiszta húsokat eszem, csirke, pulya, hal.Sajnos már a húsokat se úgy termelik ahogyan kell, úgy a vágóhidak és állattartási technológiák miatt ez nagyon rossz, de a nővény amit eszünk is nagy része génkezelt, így lassan már minden mű lesz.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 5
Heti: 10
Havi: 56
Össz.: 22 526

Látogatottság növelés
Oldal: Reinkarnáció
Szellemtan - © 2008 - 2024 - szellemtan.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »